Herfstconcert

De harmonie blikt terug op een geslaagd Herfstconcert in de vertrouwde Koolkerkse sportzaal. De groep samenspel opende het concert met twee gesmaakte muzikale hapjes. Daarna bracht de harmonie een eerste deel met, onder andere, het machtige Utopia van Jacob de Haan en de catchy Crooner’s Serenade (met zang door de muzikanten en het publiek zelf!).

Na de pauze was de drumband aan de beurt met enkele stukken, hoogtepunten waren de Vermaak na Arbeid-mars door Koenraad Baete, onze drumbandleider, himself en de spectaculaire discostarter. Na de drumband was de harmonie opnieuw aan de beurt, ze lieten het publiek swingen op hun stoel met The Queen of Soul, een medley van muziek van Aretha Franklin door Paul Murtha, en een medley uit de film/musical Grease.

Om het publiek huiswaarts te zenden kwam de drumband er even terug bij voor de Florentiner Mars, de ontstuimige lage kopers van het orkest zetten de meeslepende melodie met veel karakter in en een grote tutti-finale sloot het stuk af. Iedereen was het erover eens dat Koolkerke nu weer wat meer op de kaart stond!

Heel veel dank aan allen die meegewerkt hebben, zowel tijdens de voorbereidingen als achteraf.

Dirigent Christoph Bonte