(Uitgestelde) Nieuwjaarsreceptie en ledenvergadering 2022

Terwijl het buiten nog hevig stormde, kwamen de leden van onze harmonie op vrijdagavond 18 februari samen in het Reigersnest om onze uitgestelde ledenvergadering en nieuwjaarsreceptie bij te wonen.

Ledenvergadering

De avond startte met de ledenvergadering. De muzikanten konden een briefje insturen met hun favoriete momenten van het vorige jaar, de werkpunten voor het volgende jaar en verzoeken die ze nog hadden voor de harmonie. Bij de mooie momenten werden de Vredesviering en het najaarsconcert genoemd, maar zeker de dagtrip naar Dinant voor de Dag van de Harmonie (video hieronder) was een favoriet. Het bestuur luisterde aandachtig naar de voorgelegde werkpunten en zal zonder twijfel plannen maken om beter te doen op die vlakken. Onder de verzoeken waren enkele verzoeknummers voor de harmonie en allerlei plannen voor extramuzikale activiteiten, dat belooft!

De receptie

De nieuwjaarsreceptie van de harmonie is traditioneel hét moment om enkele mensen in de bloemetjes te zetten. Daarom werden, na speeches van onze voorzitter Geert en schepenen Nico Blontrock en Franky Demon (later mochten we ook nog onze lokale schepen Jasper Pillen verwelkomen!) de lintjes van dit jaar uitgedeeld. Iedere vijf jaar krijgen de muzikanten een nieuw geel streepje op hun schouder, iedere 25 jaar lidmaatschap wordt getoond met een blinkende ster. Hieronder kan je een foto zien van alle aanwezigen die die avond een lintje ontvingen. Sommigen onder hen mogen bij ons volgende optreden zelfs twee sterren dragen op hun epaulet! Daarna kon ieder klinken op het nieuwe jaar. Het was een fijne avond!