Van de ‘Far West’ naar de buren

In juni had de harmonie heel wat optredens. Na ons concert op de Burg eind mei, was het tijd voor het schoolfeest in de lokale basisschool De Smalle, waar we traditioneel ook van de partij zijn. Het concert was in western-thema en zowel de drumband als de harmonie gaven het beste van zichzelf voor vele bewonderende oogjes.

Even later was het tijd voor een ander traditioneel hoogtepunt: Koolkerke kermis! Dit jaar openden we de kermis op zaterdag en zondag waren we opnieuw van de partij voor een stapconcert op de rommelmarkt en een zitconcert op het plein. Een blij weerzien met de buurt! De week erop openden we ook de kermis in Sint-Jozef, met een bloemenhulde bij het nieuwe monument voor ‘Able Mable’, tussendoor speelden we nog op de markt van Damme voor de nieuwe wensboom daar. Allebei fijne optredens bij onze buren!

Nu is de harmonie even in zomerstop, maar voor de stop marcheerden we in de avondzon op het sportveld achter ons lokaal om ons voor te bereiden op de taptoe in Koekelare, op 27 augustus. Daarna is er op 28 augustus nog het toneelstuk over Calle Bezems (in samenwerking met de harmonie) en de reuzenstoet met diezelfde Calle op 4 september. Spannend!

Wist je trouwens dat de harmonie nu een Instagrampagina heeft?