Hoe we Marc Sabbe kenden (24/4/1958 – 26/4/2023)

We kenden Marc als onze trouwe barman met een passie voor zijn ploegen Club Brugge en Liverpool. Verzot op de piratenzender Mi Amigo. Graag een woordje babbelend over zijn werk in het Kringloopcentrum.

Bij ons in het jaar 1989 in de harmonie binnengekomen op aanbeveling van onze toenmalige barman en bestuurslid Willy Vandamme. We kenden hen als een onafscheidelijk duo tijdens de repetities op woensdagavond.

Bij het afscheid van Willy als barman in 2012 nam Marc met volle overgave de bar over. Af en toe eens gestresseerd als er te veel volk op hem afkwam maar altijd met het hart op de juiste plaats.

Trots om als afgevaardigde van onze harmonie op kop te lopen tijdens de vele stoeten en optochten. Vakantie reserveren om zeker geen enkele van deze uitstappen te missen was topprioriteit voor hem.

Toen eind maart het bericht kwam dat Marc opgenomen was door een maagbloeding was de verslagenheid bij ons groot. De muzikanten tekenden nog een kaartje voor beterschap maar Marc heeft dit nooit meer kunnen lezen, helaas. De kunstmatige coma bracht geen soelaas. Het afscheid was abrupt. Maar alle goede momenten blijven overeind. Deze zullen ons helpen om Marc als joviale copain te herinneren. We zullen hem hard missen.

Vanwege alle muzikanten en bestuursleden van onze harmonie Vermaak na Arbeid uit Koolkerke.

Marc Sabbe (24/4/1958 – 26/4/2023)