Januari: de harmonie zet het jaar goed in

In januari begon de harmonie, na de winterstop, opnieuw met repeteren. We maakten ook tijd om onze jubilarissen in de bloemetjes te zetten.

Op naar het lenteconcert

Nieuwe muziek verzamelt zich week na week op de pupiters van de talrijke aanwezige muzikanten. Onze blik is nu volledig op het lenteconcert gericht, daar hopen we jullie opnieuw een aangenaam muzikaal programma voor te schotelen. Kort na de heropstart van onze repetities organiseerden we ook een ‘open repetitie’ waar enkele nieuwe muzikanten op afkwamen. Dit jaar zal het podium dus, zo mogelijk, nog wat krapper zijn!

Muzikanten in de bloemetjes gezet

Na de jaarlijkse open vergadering voor de leden van de harmonie, was er onze nieuwjaarsreceptie, met de muzikanten, hun familie en onze ereleden en sponsors. We brachten daar niet alleen een toast uit op het nieuwe jaar, maar we huldigden ook veel van onze trouwe leden omdat ze hun lidmaatschapsjubileum vierden. In onze harmonie gaat dat gepaard met het in ontvangst nemen van nieuw epauletten, met meer lintjes ( een per vijf jaar lidmaatschap) en/of sterren (een per 25 jaar lidmaatschap).

Van de zeventien gevierde leden, sprong een iemand er in het bijzonder uit: klarinettist Georges Demey. Georges werd in 1974 lid van onze harmonie en viert dit jaar dus zijn vijftigjarig lidmaatschap (2 sterren, voor de aandachtige lezer). Een heel mooie mijlpaal voor een gewaardeerde muzikant uit onze vereniging. Georges, papa van onze docent samenspel, Jonathan en zelf ook leerkracht klarinet en saxofoon, ontving een pakket vol lekkers van lokale coryfee Henriette Ameloot.

Lees verder onder de foto

De jubilarissen samen met het bestuur en de burgemeester Dirk De Fauw en schepen van cultuur Nico Blontrock. Georges Demey zit op de eerste rij (derde plaats van links).

Tiende Familiequiz: feesteditie

Op zaterdag 16 maart is het opnieuw tijd voor onze jaarlijkse familiequiz, de tiende editie al! Hieronder kan je alle informatie vinden. Schrijf je snel in want de plaatsen zijn beperkt!