Wat staat er binnenkort op de agenda?

Momenteel is de harmonie aan het uitrusten tijdens de zomerstop, maar waar kijken we naar uit op het einde van de zomer?

Eerst was er nog ons optreden voor de opening van de kermis van Sint-Jozef in het begin van juli. Een mooi optreden waarover je in de vorige update kunt lezen. Na onze zomerstop staan er enkele leuke optredens op het programma:

• Vrijdag 23 augustus – 20 uur: Kattenfeesten in het Stubbekwartier (Brugge)
    • Naar jaarlijkse gewoonte zal de harmonie de feesten in het Brugse Stubbekwartier op gang trappen met een feestelijke rondgang door de wijk. Als het weer meezit, is het een leuke muzikale wandeling door een Brugse wijk net buiten het centrum die voor velen onder ons misschien minder bekend is.
  • Zaterdag 7 september – 14 uur: Rondgang in het Sint-Gilliskwartier (Brugge)
    • Dit is een nieuw optreden voor de harmonie. Het is vast al een tijdje geleden dat je ons hier nog kon horen spelen, reden te meer om meteen een goede indruk te maken. Iedereen is welkom voor een optreden op een minder bekende plek die toch slechts een paar kilometer van onze bakermat verwijderd is.
  • Zondag 8 september – 11 uur: Concert op de Markt (Brugge)
    • Ons jaarlijkse najaarsconcert op de markt is dit jaar net iets anders ingekleed. We spelen namelijk ter ere van de herdenking van de bevrijding van Brugge na de Tweede Wereldoorlog. De harmonie en de drumband zullen er samen enkele Amerikaanse marsen brengen, daarna brengt de harmonie ook nog apart een programma met onder andere Jan de Haans Song of Freedom en muziek van Glenn Miller. Voor de gelegenheid nodigen we ook sopraan Céline Claeys uit voor enkele gezongen nummers.
    • Meer informatie over het hele programma van het herdenkingsweekend.
  • Zaterdag 14 september – hele dag (concert 13 tot 15 uur): Uitstap naar Rotterdam met concert
    • Eind september 2018 kwam de Koninklijke Rotterdamse Postharmonie (NL, opgericht in 1902) op bezoek in Brugge voor het internationale concert Music 4 Peace op de Markt. Dat concert is een mooie herinnering voor iedereen die erbij was. Dat is voor de Rotterdamse Postharmonie niet anders, kijk maar op de voorpagina van hun website. Daar vind je (op het moment van schrijven) als eerste een grote foto van exact dat concert! Na zes jaar is het tijd voor ons om in te gaan op de uitnodiging om ook Rotterdam eens te bezoeken. We zullen er optreden op het Grotekerkplein pal in het centrum van de stad. Daarna zal er nog tijd zijn voor verbroedering en een bezoek aan de stad alvorens we terug naar huis keren.
    • Lees hier het verslag dat de Rotterdammers schreven over hun bezoek aan Brugge in 2018.
Erasmusbrug in Rotterdam door Kristoffer Trolle

Koolkerke op de Olympische Spelen

Wisten jullie dat we in de harmonie de grootvader van een tweevoudig Olympiër hebben? Bestuurslid Donald Van Zandweghe’s kleinzoon Niels Van Zandweghe, die ook in Koolkerke schoolliep, roeit morgen dicht bij Parijs en samen met Tibo Vyvey de halve finale van de lichte dubbeltwee. De wedstrijd is iets na elf uur te zien op de livestreams van Sporza. Go Niels!